DIVERSITY IN THE USE OF VIRTUAL SPACE IN HIGH SCHOOL TEACHERS

Authors

  • Paula Cristina García Aranda Instituto Estatal de Transparencia, Acceso a la Información Pública y Protección de Datos Personales. Yucatán. México
  • Patricia Oliva Pérez Polanco Dirección General de Educación Tecnológica Industrial. Secretaria de Educación Pública. Yucatán. México
  • Pedro José Canto Herrera Universidad Autónoma de Yucatán (UADY). México

Keywords:

Usage styles, virtual space, teachers, high school, diversity

Abstract

The purpose of this study is to determine the styles of using virtual space of high school teachers in order to have a starting point for identifying training needs and maximize the use of technologies for students’ significant learning. This research is descriptive, a questionnaire called Style Using the Virtual Space Barros (2011) was electronically w 150 teachers from six centers of Industrial Technology and Management Services (DGETI) located in the state of Yucatan. The questionnaire identifies four styles: Participatory, Search and Research, Structure and Approach, and Concrete and Production. It was found that most of the teachers use the search and research style that involves a thorough content analysis to reach conclusions on what the teachers do when interacting in virtual learning environments.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Paula Cristina García Aranda, Instituto Estatal de Transparencia, Acceso a la Información Pública y Protección de Datos Personales. Yucatán. México

    Máster en Administración de Organizaciones Educativas. Coordinadora de Capacitación y Proyectos Educativos.

  • Patricia Oliva Pérez Polanco, Dirección General de Educación Tecnológica Industrial. Secretaria de Educación Pública. Yucatán. México

    Máster en Desarrollo de Competencias Docentes.

  • Pedro José Canto Herrera, Universidad Autónoma de Yucatán (UADY). México

    Doctor en Educación Superior. Profesor investigador. Jefe de la Unidad de Posgrado e Investigación de la Facultad de Educación.

Published

01-05-2017

How to Cite

DIVERSITY IN THE USE OF VIRTUAL SPACE IN HIGH SCHOOL TEACHERS. (2017). Varela Journal, 17(47), 188-202. https://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/136