THE MASTERS IN SCIENCES OF THE EDUCATION, IMPACT IN THE EDUCATION PREUNIVERSITARIA DE VILLA CLARA

Authors

  • Nancy Mesa Carpio
  • Roxy Salvador Jiménez
  • Esperanza Asencio Cabot UCP Félix Varela

Keywords:

MASTER OF SCIENCE IN EDUCATION, HIGH SCHOOL EDUCATION, IMPACT, OVERCOMING TEACHER

Abstract

The implementation of the Master of Science in Education has allowed broad access teachers develop a political culture, psychology and skills related to scientific research, so that through the scientific method to solve the problems of educational practice. In this paper gives the results obtained in the territory of Villa Clara High School Education from the implementation of this master. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Nancy Mesa Carpio

    Licenciada en Educación especialidad de Física, Doctora en Ciencias Pedagógicas, Vicedecana de Investigación y Postgrado de la Facultad de Ciencias, coordinadora de la Maestría en la Mención de Educación Preuniversitaria

  • Roxy Salvador Jiménez

    Licenciada en Educación especialidad de Biología, Doctora en Ciencias Pedagógicas, profesora del Departamento de Biología/Química

  • Esperanza Asencio Cabot , UCP Félix Varela

    Licenciada en Educación especialidad de Física. Doctora en Ciencias Pedagógicas, profesora del Departamento de Matemática/Física y coordinadora de la Mención de Educación de Adultos

Published

01-01-2011

How to Cite

THE MASTERS IN SCIENCES OF THE EDUCATION, IMPACT IN THE EDUCATION PREUNIVERSITARIA DE VILLA CLARA . (2011). Varela Journal, 11(28), 120-132. https://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/736