Curriculum changes proposed in Mathematics programs of tenth and eleventh grade pre-university education

Authors

  • Carlos Duardo Monteagudo Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela Morales”. Villa Clara. Cuba.
  • Guillermo Soler Rodríguez Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela Morales”. Villa Clara. Cuba.
  • José Roberto Pedraza Pérez Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela Morales”. Villa Clara. Cuba.

Keywords:

programs, objectives, curriculum changes, guidelines, critical points

Abstract

This article proposes curriculum changes in the programs for tenth and eleventh grade in Pre-University Education, based on a critical revision done as requested by the National Mathematics Subcommittee of curriculum programs. That action is necessary in terms of logical order, and sequence and amount of some contents taking into account the objectives proposed for this education and the practical application thereof. Critical points are determined based on the guidelines in terms of the objectives and contents of referral programs. The design of new programs may be take the solution proposes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Carlos Duardo Monteagudo, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela Morales”. Villa Clara. Cuba.

    Doctor en Ciencias Pedagógicas. Jefe de la disciplina Fundamentos de la Matemática Escolar. Profesor Titular.

  • Guillermo Soler Rodríguez, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela Morales”. Villa Clara. Cuba.

    Doctor en Ciencias Físico-Matemáticas. Decano de la Facultad de Ciencias. Profesor de las materias Probabilidades y Estadística y Estadística aplicada a la investigación educativa. Presidente de la Comisión Nacional de la Carrera Matemática-Física. Profesor Titular.

  • José Roberto Pedraza Pérez, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela Morales”. Villa Clara. Cuba.

    Máster en Ciencias de la Educación. Profesor de Geometría de la Carrera Matemática-Física. Profesor Auxiliar.

Published

01-09-2013

How to Cite

Curriculum changes proposed in Mathematics programs of tenth and eleventh grade pre-university education. (2013). Varela Journal, 13(36), 326-341. https://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/249